SeNAfas RIndU~~

Tuesday, July 28, 2009


hari nie aku g discussion kat library..sekali ade pesta buku..aku pon usha buku novel cinta...
aku nampak novel Damya HAnna- novelis kesukaan aku sebab 4 novel yang aku baca hasil nukilan Damya Hanna nie sgt2 best....so aku dengan senang ati tanpa berkira..aku pon kuarkan la not RM 50 tuk beli buku...aku rase tak membazir pon sebab mmg aku nk collect semua buku die..pastu aku baca katalog, rupe2 nye damya hanna nie dah tulis byk buku..yang nie novel ke-4 drpd 6 novel die..so lepas nie hunt for yang ke 5 ngan ke 6...
aku baca belakang die..n aku suke ngan segmen info..aku rase sesuai ngan kawan2 di UPSI sekarank yang Kene penyakit GNK....

Peraturan mencari JOdoh
Sabda Rasulullah S.A.W, " JAngan lah mengahwini wanita-wanita kerana kecantikan. mungkin kecantikan itu membawa keburukan. jagan mengahwini mereka kerana harta, mungkin harta itu menyebabkan kezaliman mereka. tetapi kahwinilah mereka atas dasar agama. seorang sahaya hitam, berbibir tebal dan beragama adalah lebih baik" (Diriwayatkan oleh Ibnu Majah)

Begitu juga dengan kaum wanita . jangan menjadikan pangkat dan harta sebagai panduan asasi dalam memilih suamikerana pangkat dan harta tanpa akhlak dan agama akan menjadi punca fitnah dan merosakkan rumah tangga.

ok...sampai sini je panduan hari ini..esok plak yerk

No comments: